My Weblog: istanbul elektrikci paykasa satin al umraniye elektrikci uskudarda elektrikci umraniyede elektrikci film indir kadikoy elektrikci kagithane elektrikci beylikduzu elektrikci seyrantepe elektrikci alibeykoy elektrikci uskudar elektrikci umraniye elektrikci istanbul su tesisat tamiri sisli kombi tamiri sisli cilingirci


rss search

Cand bancile isi pun haine in vitrine

line

>Daţi-mi să împart România în nişte felii, după puterea de cumpărare, gândind feşăn, şi o s-o tai aşa:

- piţipoance şi ghiuloşi, de găsit în malluri, la hăhăială şi şopingăreală; nişte hedonişti, ce să mai…

- ladies şi gentlemen, de găsit prin magazinele stradale de lux, la plimbare, ori prin outleturile de brand bun din străinătate, la cumpărături de două ori pe an, cu braţul, după listă.

- oameni foarte muncitori, de găsit în metrou sau pe bicicletă sau, cel mai des, pe jos, îndurând praful; cetăţeni cu datorii până peste cap şi de n ori mai multe vise, căutând motive prin jur să mai spere la bine şi la frumos… un lux!



Prin noua platformă de comunicare “Vis şi Făcut”, ING pare să “hrănească” tocmai visele “feliei” din urmă.

Banca-fantezie le dăruieşte româncelor, de exemplu, mai la fiecare colţ de bulevard mare, vitrine cu care să-şi clătească ochii. Insinuându-le un credit de nevoi personale, ăfcors!

Carevasăzică, ING şi-a decorat vitrinele office-urilor cu haine, pantofi şi genţi de designer ca să ne seducă cu un fel de “Trăieşte frumos, pe datorie, în toată criza ta. Face bine la ten, la moral… Poate fi chiar începutul sfârşitului vremii nasoale”.

HMM, PE VOI V-A AGĂŢAT IDEEA?


Facebook comments:

20 comments

line
  1. carmen

    >eu unde ma incadrez, draga mea:))…ca ma hahaiesc si la varsta asta, merg la toate outleturile posibile, da uneori si la Mall, iau metroul si muncesc de imi sar capacele sa le acopar pe toate..:) so?:))

    line
  2. Paula NEGREA

    >tu esti incredibila punct :)

    serios vorbind, crezi ca miscarea ING are magnet?

    line
  3. Ioana

    >De la tine am aflat de campania asta si trebuie sa spun ca mi se pare de o perversitate fara margini. E o miscare complet tactica,'je m'en fiche'-ista, care nu acorda nici cea mai mica atentie reputatiei brandului, total desprinsa de orice plan mai mare de natura strategica.

    Vedem pierderi de locuri de munca, micsorari de salarii, dificultate tot mai mare in a gasi un job. E clar, romanii au mai putini bani de dat pe 'rasfat'. Totusi, stim cu totii ca in fiecare problema exista o oportunitate, nu? Atunci hai sa ii infundam in datorii!

    Nu ar putea niciodata sa ma agate o astfel de tactica. Mi se pare de prost gust si sunt de-a dreptul revoltata, dar asta tocmai pentru ca are potential de agatat oameni muncitori, cum ii descrii tu.

    line
  4. ilie

    >comentez si io…
    ioana are dreptate ca asta e o tactica perversa!…dar nu sunt de acord ca o pers care scrie bine poate sa "puna botul" la treaba asta cu criza: "Vedem pierderi de locuri de munca, micsorari de salarii, dificultate tot mai mare in a gasi un job. E clar, romanii au mai putini bani de dat pe 'rasfat'." …dc ai cerceta cu adevarat persoana simpla de pe strada ai observa ca nici macar acum "criza" nu-l afecteaza pe omul de rand.cine a muncit inainte munceste si acum:-??…perversa, dar foarte gandita:X.exista oameni care-si urmaresc interesul.respect:X

    line
  5. Dragosi

    >ING e banca 2.0 . Cred ca or sa castige si de data asta.

    @ioana – stii vreo banca care se gandeste la clienti si nu vrea sa-i vada infundati in datorii?

    line
  6. carola

    >eu ma alatur echipei "multilateral-dezvoltate", propuse de carmen :) ) cardul de credit e o inventie diavoleasca, parol, de aia e asa de istovit al meu. dar mi se pare un demers inedit de promovare. noi va oferim posibilitatea unei satisfactii de moment si a unor datorii de termen lung. nimic nou sub soare, doar asezonat cu piper fesh'n. oare daca sporim consumul, revigoram economia?

    line
  7. Ioana

    >@ilie: poate o cercetare detaliata ar descoperi o alta realitate (desi nu sunt sigura de asta). eu totusi ma refeream la imagine. Dpdv al imaginii eu vad asa: Romania – tara care se afunda tot mai mult in criza; ING – brand care profita nemilos de nefericirea asta.

    @dragosi: ai dreptate, dar parca alte banci sunt ceva mai subtile

    line
  8. Dragosi

    >@carola sporim consumul, dar revigoram economia altor tari. Ca teoria asta sa functioneze trebuie sa consumam produse romanesti.

    @ioana … pe principiul "daca tot ma minti, macar sa ma minti frumos!"? :)

    line
  9. carmen

    >@paula..mi-ai adresat o intrebare si iti voi raspunde din doua puncte de vedere:
    1. Daca privesc din punctul de vedere al unui om de comunicare, e doar o alta campanie de mrk, cu o strategie si un taget bine definit, dar lansata gresit, intr-un moment neprielnic, datorita crizei sociale si economice in care se afla tara. Desi aceasta campanie are un target bine definit, persoane cu venituri medii spre mari, se adreseaza celor care nu au mai investit in ultima perioada in confortul personal, ci in nevoi zilnice si care acum sunt invitati sa se gandeasca si la acest aspect.
    "Gresala" celor de la ING, si de aici vine si neintelegerea campaniei de catre public, e ca nu intotdeauna confortul personal e dat de cel material.
    Conform mesajului lansat de ING, oamenii ar trebui sa "se bucure din nou de viata pe care o au, sa traiasca frumos si sa constientizeze faptul ca timpul fuge si nimeni nu li-l va da inapoi, sa inceapa sa priveasca in viitor si sa se rupa de trecut"…hmmm…Cum? Facand credit sa imi iau o geanta pe care am zarit-o intr-o revista/vitrina pentru care voi munci si mai mult pt a o achita?
    Asta inseamna a trai frumos in acceptiunea ING? Poate nu interpretez eu bine mesajul, dar niciuna dintre gentile achizitionate prin credite "frumos impachetate" de catre institutiile bancare, nu m-au facut sa "consientizez" asta:)…Ba chiar m-au facut sa nu le mai "plac" atat demult, cand aveam de rambursat luna, de luna…de luna:))..OFF, bine ca am scapat de credit:)!
    2.Daca privesc din punctul de vedere al unei femei, care iubeste frumosul, in toata complexitatea lui, fericirea nu sta in vitrina, sau in "achizitia" de pe umar.Frumosul este in noi, in mine, in tine, in zambetul nostru, in bratele barbatului iubit, in ochii copiilor si prietenilor nostri dragi, in sufletul plin de bucurie al parintilor, atunci cand ne stiu sanatosi si "necreditati".:)

    line
  10. dresaddict

    >Ideea e faina, dar hai sa iti zic ce mi se pare mie ciudat: ca in ecuatie sunt pusi designerii romani, care se presupune ca ar fi, totusi, accesibili. Dar daca pentru a avea acces la produsele lor inseamna sa faci un credit, ei bine, s-a dus aura de accesibilitate ce plana, inca, asupra lor. Daca erau haine de branduri mari din afara poate mai intelegeam demersul, dar oare suntem chiar atat de saraci incat avem nevoie de finantare pentru a ne lua o rochie de la Oianu, de exp care pleaca de la 300 de lei? In concluzie, nu m-a prins aceasta campanie, deloc, deloc. Dimpotriva, ma face sa imi pun niste semne de intrebare… Hmmmmm

    line
  11. Paula NEGREA

    >Dubii pe toate planurile, asadar…

    Eram chiar curioasa ce credeti despre indatorarea pentru a implini un asemenea "rasfat", dupa cum il insinueaza ING… chiar daca, bine punctat, designerii romani sunt niste ieftini in comparatie cu ai altora si chiar daca o stimulare a consumului autohton se impune, dar, sigur, una cat se poate de sanatoasa, nu asa…

    Campanie asta-i tare indecenta, avand in vedere criza moralo-financiara. Designerii, tonti ca au acceptat sa fie prezentati "ca un lux", mai ales ca se chinuie de cand ma stiu sa-si apropie omul de rand. Datoriile de rasfat sau consumul nesanatos… hmm, departe de mine gandul!

    Dezbaterea continua, afcors!

    line
  12. ilie

    >stiti ce se potriveste cel mai bine aici? o zicala romaneasca: parca era "prost e ala care da nu ala care cere" >>>cei de la ING ofera un serviciu bazatzi pe o idee geniala din pct de vedere al imaginii.ei sunt despteptzi si cu sigurantza or sa-si gaseasca si prostii:X

    line
  13. Paula NEGREA

    >Bine zici, dragule, dar noi "tinem" cu prostii, pe care ni-i dorim isteti si sanatosi in viitorul foarte apropiat al Romaniei asteia cocosata acum de prostia lor…

    Culmea, chiar de asta discutam pe blog: ca sa ne fie noua clar si ca sa fim purtatori brici de mesaj mai departe, in lume; sa fim educatori de bun simt si bun gust, nah! :) )

    line
  14. ilie

    >sesizez o urma de ironie in postu tau?:-?

    line
  15. Retete de prajituri

    >da, o geanta ca cea de mai sus ar face o zi mai frumoasa :D

    line
  16. Paula NEGREA

    >@ilie Nu, nu, asa sunt eu mereu :)

    @retete O prajitura gatita pentru prieteni, in loc sa mananc nutella pe paine singura, mi-ar face mie ziua mai frumoasa… :)

    line
  17. pif

    >Eu vad doua laturi ale problemei:

    1. Strategia in sine (credite pentru haine-posete-pantofi) care s-ar putea sa prinda la un anumit segment de populatie. Am totusi senzatia ca targetul a inteles ca nu e de bine cu creditele. Vom vedea deci daca functioneaza.

    2. Campania efectiva, produsele expuse in agentii. Va dau dreptate la faza cu disignerii romani pusi intr-o lumina proasta. DAR, avand in vedere ca ING vrea sa fie cool in general (vezi campanii mai vechi), cred ca va prinde. Macar pentru awareness, ca deja se discuta pe gratis despre ei all over the internet.

    line
  18. Paula NEGREA

    >Pif, ai si tu dreptate: bad PR e al dracului de mult PR in plus, totusi, fata de cel generat pe merite… :)

    Bine ai venit in pravalia-mi!

    line
  19. Katrim

    >Eu cred ca e datoria lor sa incerce sa atraga clienti pentru ca asta l-i meseria. pe mine nu me dezgusta si nu ma enerveaza, mie mi se pare o idee buna si daca le merge, bravo lor. ca sunt oamenii idioti si purced pe un drum cu datorii dar cu gentute si pantofiori noi, asta e. am citit undeva ca romanii s-au indatorat cu 600 de euro pe secunda si sper ca macar o parte sa se fi dus pe ceva frumos si nu doar pe frigidere si plasme:) cat despre faptul ca ne cumparam lucruri frumoase dar traim prost nu este un fenomen nou, postdecembrist. si in secolul 19 existau oameni care nu mancau nimic o zi intreaga si ieseau seara la sosea, imbracati impecabil. (pacat ca acum nu mai avem impecabilii aceia).

    line
  20. ohh god. :) ). why…

    line

Leave a Reply