My Weblog: istanbul elektrikci kutahya web tasarim umraniye elektrikci uskudarda elektrikci umraniyede elektrikci kentsel donusum Acil elektrikci kadikoy elektrikci kagithane elektrikci beylikduzu elektrikci seyrantepe elektrikci alibeykoy elektrikci uskudar elektrikci umraniye elektrikci istanbul su tesisat tamiri sisli kombi tamiri sisli cilingirci


rss search

Cine mai merita sa fie pe coperta?

line

Revistele glossy româneşti luptă anul ăsta. Să fie mai mult despre vieţile şi bugetele cumpărătorilor, să fie mai isteţ scrise, să-şi apropie abonaţii livrând emoţie măiestru împachetată.

Să ajungă în biblioteca “răsfoitorilor” şi nu în coşul lor de gunoi, de fapt, dându-le acestora tot mai multe motive de a le îndrăgi şi păstra.

Pentru mine, coperta e un bun motiv de a ţine o revistă glossy mult şi bine şi de a mă întoarce, într-un moment de răgaz, pe ea. În special dacă personajul e proaspăt descoperit şi, prin povestea lui, relevant pentru imaginea lumii fix la acel moment dat.

Şi-aici ajung la un bai: de vreo cinci ani, pe copertele revistelor de femei “circulă” aceleaşi chipuri şi trupuri.

Pentru că sunt, desigur, imagini ce vând fără mari bătăi de cap la poveste. Nu pentru că sunt personaje ce “mişcă munţii” în vremea lor, de-ar merita să le fie spusă povestea.

Tocmai de asta vă şi întreb cine credeţi că mai merită să fie pe coperta unei reviste în 2010: NAME-urile fără miez sau NO NAME-urile cu miez? Voi pentru cine aţi da banii mai degrabă?

Şi pentru că tot am adus vorba: oare o revistă românească mai are, în vremurile astea, puterea de a face dintr-un NO NAME un NAME?


Facebook comments:

12 comments

line
  1. jo

    >Eu zic ca o sa fie aceleasi fete de care spui tu, over and over again. Pentru ca e cel mai putin riscant. Poate revistele cu target mai inalt si mai curajoase, gen Marie Claire si Tabu sa aiba mai mult curaj sa faca cunoscut un now name cu miez. Eu as da banii pentru un specimen din categoria asta.

    Oricum no name-uri fara miez sunt in toate tabloidele si in suplimentele lor, revistele cu target ridicat sunt sceptice cand vine vorba de personaje de genul asta, dovada ca se pierd cand cei care le-au promovat nu le mai dau atentie.

    line
  2. Paula NEGREA

    >De pe FACEBOOK>

    Suzana Mira

    no name-urile cu MIEZ!! evident… dar revista se gandeste sa vanda.

    altfel,nu stiu daca ar avea la fel de multi cumparatori.

    mai depinde si de "renumele" revistei… daca e una inteligenta, atunci poate ar starni curiozitatea cumparatorilor… :)

    Paula Negrea

    Poate ar trebui sa mai si riste. Ca tot se schimba paradigma de consum. Sa incerce printul tot mai altceva, usor-usor.

    line
  3. Paula NEGREA

    >Tot de pe FACEBOOK

    Roxana Rugina

    cu-aceeasi intrebare, dar mai cancan am avut niste discutii pe twitter ieri.

    cazul era deosebit: ce tre sa fii/ sa faci ca sa ajungi pe coperta Playboy :P

    tu ce raspunzi la intrebarea mea in acest context descris de tine?

    Paula Negrea

    In Playboy, pe care chiar l-am rasfoit de curand, am gasit materiale istet scrise, dar pictoriale foarte putin istet-sexy. Dubios, nu crezi? Sa nu te incite, hmm…

    Pai de ce sa-l mai cumperi?

    Playboy ar trebui sa fie, in primul rand, despre cautari intense de femei frumoase si foarte asumate, potentate in contexte care mai de care, imprevizibile adica, de la numar la numar.

    Or, am asa o senzatie ca s-au cam puturosit domnii de la conducere…

    Si-atunci eu zic asa: sa mearga fetele frumoase si foarte asumate, cu tot cu ideea de pictorial, la ei.

    Asa cum eu si alte prietene punem la bataie story-uri cu miez ale un NO NAMES, pentru Tabu, Esquire, Marie Claire, asa sa-si puna si fetele astea NO NAME trupul si mintea la bataie!

    line
  4. sasha

    >eu merit sa fiu pe coperta :D

    cele mai multe reviste trateaza personajele ca subiecte in sine, nu subiectul-topicul in care eventual sa mai apara diverse personaje tocmai pentru a-l pune mai bine in evidenta (pe el subiectul).

    ceea ce determina in timp o goana dupa "nume marcante", fie ca-s reale, fie ca le inventezi ad-hoc folosind inaintea lor cuvinte precum "celebra", "faimosul" etc.
    si o lipsa de subiecte reale sau interesante.

    cel putin asta e motivul [entru care prefer magazinele culturale si programele tvr :D

    line
  5. Paula NEGREA

    >@sasha Uite-un cado, tananana http://www.facebook.com/photo.php?pid=4442679&id=162351707629

    Plus Esquire de vara, a carui coperta e in post. Pentru ca, again, a dat sansa unui subiect.

    line
  6. Ioana

    >Coperta unei reviste glossy e un subiect interesant pentru ca, desi in mod clar are rolul ei, sunt convinsa ca sunt oameni, ca si mine, care nu ii dau atentie. Eu nu imi amintesc sa fi cumparat vreodata o revista glossy pentru coperta. Iar daca ar fi ca vreuna sa ajunga in biblioteca mea, cu siguranta nu ar fi datorita copertii. Cred ca e vorba de obisnuinta, atata timp cat se incadreaza in limitele asteptarilor nu are impact nici pozitiv, nici negativ. Ma astept sa vad o faţă draguta pe coperta, cunoscuta sau necunoscuta, depinde de profilul revistei. Nu am avut surprize pana acum, iar revista o cumpar tot pentru ca stiu eu ca imi place continutul.

    In mod ciudat (sau nu) coperta joaca un rol mai important pentru mine in cazul publicatiilor de alt gen, precum Time sau NewsWeek. Dar asta e alta discutie.

    Cat despre puterea de a face un Name dintr-un No-Name, nu cred ca o revista glossy (cel putin la noi) a avut-o vreodata. Poate cel mult sa scoata la lumina un No-Name, care, daca intr-adevar are substanta, sa fie mai apoi preluat si de alte medii.

    (am putea spune si ca acest concept de Name vs. No-Name este extrem de relativ. poate fi Name la modul general, in ideea ca a auzit tot poporul de el, gen Mihaela Radulescu, sau poate fi Name – foarte solid si bine meritat – intr-un anumit domeniu, dar care se adreseaza numai unei anumite categorii, gen Angela Gheorghiu.)

    ((iar am scris povesti, scuza-ma :P ))

    line
  7. sasha

    >@ Paula – da, am vazut coperta, stiu si revista.

    DOR a inceput cu un target exclusivist si cu lumea bloggerilor, care in sine trateaza subiecte, mai putin personaje.
    Pana acum cel putin le cunoasteam déjà subiectele din spate, mai mult sau mai putin in detaliu intr-adevar.
    Le stiu pe Iulia Rugina, Ana Agopian, stiu despre marci precum Fredo & Pijin, Topoloveni, Fundatia Calea Victoriei etc – cum au inceput si cum au continuat.

    Nu cred insa ca cei care apar acum in DOR devin peste noapte celebri. CRed ca au déjà o doza de popularitate si de-asta apar acolo.
    Iar pe cei care n-au, nuu cred ca oamenii il vor opri pe strada si spune « hei, tu esti cel care… »
    Mai degraba vor istorisi intre prieteni cu « am auzit odata despre un barbat care a murit de dor. S-a prapadit asa pur si simplu »

    Cand accentul e pus pe subiect => cititorii retin povestea
    Cand accentul e pus pe personaj => cititorii retin personajul.

    line
  8. like i said before… boys will be boys… respect

    line
  9. relu

    Eu as vrea sa citesc despre Oana Dobre (n-ar strica nici un pictorial intr-un glossy). Nu stiu daca o stiti (apare in emisiuni la Antena 3), dar mie imi place si cred ca are si multe de spus.

    line
  10. Paula

    Relu, foarte bine zici!

    Numai ca, vezi tu, jurnalista de razboi Oana Dobre, fata minunata si cu multe de zis, e a Jurnalului National.

    O lasa-o, oare, Tuca, prin contract, s-apara-n intr-un glossy de-ale Sanoma Hearst sau intr-un Tabu, de exemplu?

    Nu cred. Dar eu ii transmit ca e mult dorita, sa stii! :)

    line
  11. alex moise

    Noname urile de care vorbesti trebuie totusi sa fie niste name uri intr un domeniu sau cel putin ca paul ipate-name doar cu chipul, dar fara ca oamenii sa stie adevarata poveste. Oricum articolul Profesionisti cu stil parca a venit dupa acest post:) un prim pas:)

    line
  12. Paula

    Nu ca? :) ) N-am iscat discutia degeaba. Cum nimic nu e degeaba p’aici, cum imi place mie sa cred ;)

    line

Leave a Reply