My Weblog: istanbul elektrikci paykasa satin al umraniye elektrikci uskudarda elektrikci umraniyede elektrikci film indir kadikoy elektrikci kagithane elektrikci beylikduzu elektrikci seyrantepe elektrikci alibeykoy elektrikci uskudar elektrikci umraniye elektrikci istanbul su tesisat tamiri sisli kombi tamiri sisli cilingirci


rss search

Cu gandul la o Mecca de brand romanesc

line

Să cădem în adoraţie pentru tot ce-i străin. De asta mi se pare că suntem făcuţi noi, românii.

De asta a ajuns şi H&M să-şi comunice lansarea pe Facebook prin “Suntem în sfârşit aici”. De-asta şi-o fi luat şi doar patru vizualuri de colecţie nouă şi multiplicat la infinit ca să tapeteze deloc fermecător, aproape tâmp tooooooţi pereţii şi toooooţi stâlpii de la staţia de metrou Unirea, deasupra căreia-şi va deschide magazinul de referinţă. De ce să se străduiască mai isteţ, pentru cine?

Căci ne plângem mulţi de lipsa de respect din Zara, dar prea puţini avem sânge în noi să-i facem o reclamaţie cum s-ar cuveni sau să nu-i mai dăm banii la a doua dezamăgire, să ne simtă cu adevărat lipsa, la casă. Tot sectanţii brandului rămânem, oricât ne-ar sfida. Aşa suntem făcuţi noi, românii, cum ziceam.

Şi nici nu vă imaginaţi cât îmi doresc ca un brand românesc mass-market să se ridice şi să muşte bine din piaţă… c-aici voiam s-ajung. Unul care să ne rupă din adoraţia prostească întâi pomenită şi să ne dea o lecţie de onoare. Unul care să fie despre creaţie, producţie, marketare, distribuţie şi comunicare fără cusur, nu doar despre două dintre ele, cum au mai încercat unii şi alţii. Unul susţinut de un fond de investiţii, desigur.

Hai, poate-poate! Tot aud că… ;)

Citeşte şi Magazin Burberry în Bucureşti, din 2011


Facebook comments:

8 comments

line
  1. Tu vrei, multi altii vo, dar cu cine sa faci asa ceva ? Unde gasesti oamenii potriviti ? Aceasta este marea problema in toate domeniile; nu gasesti oameni.

    line
  2. Paula

    stiu designeri buni.
    stiu fabrici care lucreaza fara cusur.
    stiu marketeri foarte buni.
    stiu arhitecti de magazine incredibil de misto.
    stiu comunicatori brici.

    banii lipsesc ;) si o viziune clara care sa inchege eforturile celor 5 categorii.

    line
    • sasha

      “stiu designeri buni.
      stiu fabrici care lucreaza fara cusur.
      stiu marketeri foarte buni.
      stiu arhitecti de magazine incredibil de misto.
      stiu comunicatori brici.”

      serios ? :) si ei de ce nu lucreaza pt un brand romanesc ?

      line
  3. sasha

    nu cred ca H&M a gresit in vreun fel prin campanie.

    sunt destul de prezenti, am vazut pe toate blocurile si pe toate gardurile publicitare ca vor deschide pe 26 martie.
    iar mesajul chiar sintetizeaza cel mai bine reactia multimii: in sfarsit…in sfarsit deschid un magazin aici. la asta m-am gandit si eu. nu tine de adoratie, ci de faptul ca erau peste tot mai putin aici, ca este un brand ok calitate-normalitate-pret, ca s-au strofocat atat pana au decis ca deschid si in Romania.

    au haine pt multime aka segment mare de public tinta, merg pe targetarea multimii. fair and square.

    referitor la branduri romanesti – sunt, depinde pt ce.
    laptele Doina, Apidermia sau Argila de la Asla Vital se gasesc de zeci de ani pe piata romaneascaau un segment foarte bine definit de cumparatori fideli.
    nu baga bani in marketing si publicitate, poate ca nu au sau poate ca nu e nevoie din moment ce lucrurile merg.

    exista Jolidon, Tara fashion, Nissa – nu au puterea unei corporatii precum H&M, pe de alta parte din H&M-ul n-a crescut intr-o piata economica romaneasca, ci in alte parti de unde a venit puternic si plin de putere financiara in Romania.

    line
  4. Paula

    sasha, n-au gresit, vai de mine! cum spuneam: ne-au nimerit la marele fix :D pe mine insa, consumatorul educat care da banii si pe H&M, m-au dezamagit. aveam alte asteptari. dar, pana la urma, masa nu.

    de ce nu lucreaza pentru si de ce nu se incheaga? pentru ca nu exista un manager care sa-i stranga si sa-i motiveze cu o viziune. cu atat mai putin un investitor. inca :)

    line
    • sasha

      pai inseamna ca nu-s foarte buni, incredibili de misto sau brici, ci doar ok. pt ca le lipseste viziunea, puterea de persuasiune sau – flacara violeta, minunea minunilor si Doamne, de ce nu ai dat cu toptanul – initiativa. mwuahaha :P :P

      nu cred ca Raed Arafat a avut un manager cu viziune, cred ca doar a vrut sa munceasca :) parerea mea :D

      line
  5. alina

    Eu azi am avut neplacuta surpiza sa descopar un produs achizitionat de la H&M din Unirea Shopping Center din Bucuresti la toate standurile din IDM cu accesorii de iarna: un fular impletit , identic, tras la xerox. Avandu-l cu mine le-am comparat si chiar si vanzatoarele mi-au confirmat ca “e acelasi cu cel de la H&M dar mult mai ieftin”. Stiind ca IDM-ul se cam aprovizioneaza din vestita Europa sau Dragonul Rosu ma gandesc daca nu oare si H&M-ul are aceeasi sursa de unde isi procura marfa, cos o eticheta cu marca H&M dar o vand de 4,5….10 ori mai scump. Singurul adevar era cel legat de provenienta: Made in China.

    line
  6. sorin

    Poate ca nu e inca timpul. Marea majoritate a consumatoarelor sunt prea dorite si orbite (inca) de Zara, H&M si celelalte marci straine ca sa mai dea bani si pe o marca romaneasca. In Polonia si Grecia (de ex.) lumea e mai “nationalista”, asta a contribuit mult la avantul brand-urilor locale.

    line

Trackbacks/Pingbacks

  1. Munca din paranteze | - [...] CITEŞTE ŞI Cu gândul la o Mecca de brand românesc [...]

Leave a Reply