rss search

Despre bani, fin de tot, de la mintile FAB, UNIQLO, TIFFANY

line

Era două dimineaţa, călcam nişte volane-pliseuri şi mi se ridicase tensiunea, îmi blestemam zilele, cunoaşteţi…  Aşteptam să mă “salveze” ceva. Şi-a venit un mail pe telefon care mi-a făcut pielea găinii şi m-a aruncat în fund în pat într-o mare linişte. Tipul care-l scrisese era-n mijlocul uraganului iar uraganul era-n culmea lui, în New York. De CEO-ul Fab vorbesc.

Conştient că are milioane de abonaţi la Newsletter, scria către noi toţi un mesaj despre cât de important era să nu disperăm în momentele alea groaznice şi să avem mare grijă unii de alţii, dacă ne găseam în aceeaşi situaţie ca el şi echipa lui; dacă nu, îşi cerea scuze pentru că, blocat fiind logistic, nu putea livra după obişnuinţe coletele, dar se străduia să nu fie mult sub aşteptări, ca să nu ne încurce vieţile. Spera fantastic la bine şi ne amintea, la final, aşa: Even in tough times, it helps to smile. We’re all designed to – more than ever! M-a câştigat pe viaţă. Iar uraganul, pentru el, cu înţelepciunea asta, a însemnat creştere de business.

Tot din felia “people don’t buy what you do, people buy WHY you do it“, sigur ştiţi câte mii de like-uri strâng pisicile pe net de-o vreme, în poze şi clipuri, şi cât se tot râde pe subiect, doar că se râde prost. Motiv pentru nişte retaileri deştepţi pe nume Uniqlo să se mişte foarte rapid şi fin pe subiect! Apropos: pisicile sunt fantastic de terapeutice, aruncaţi ochii pe nişte studii sau citiţi povestea motanului care a salvat moralul unui orăşel în vreme de criză, Dewey.

Shoppingul trebuie să fie joacă şi terapie, aşa că de ce să nu ia cel mai cool motan al internetului un kil de bani fix pentru că ştie joacă şi terapie, generând tone de bani cu astea? Mă refer la cum s-a pus el pe cucerit fashioniste americane, sub bagheta comercianţilor japonezi, cum lor le-a plăcut la nebunie şi la creşterea de business ce-a urmat. Nu c-aş muri eu după pisici… dar pot fi dumnezeieşti!

În schimb, ador copiii, o binecuvântare pentru alţi retaileri deştepţi, poate vă amintiţi de minunăţia asta de la Tiffany&Co, poate ştiţi şi toată platforma de poveşti şi eforturile brandului de a se mişca isteţ în jurul frumuseţii vieţii în doi, fără să dea în siropos ori ireal şi fără a urmări direct vânzări. Tot acest brand storytelling a avut un ROI neaşteptat, doar într-o lună de eforturi a crescut preţul unei acţiuni a companiei de la 72 la 83 de dolari, ta da!

 

Trebuşoare ca astea mă inspiră pe mine zilnic în munca mea, care-i şi ea despre nişte super WHY-uri şi despre banii care vin garantat după ele ;)


Facebook comments:


Leave a Reply