My Weblog: istanbul elektrikci kutahya web tasarim umraniye elektrikci uskudarda elektrikci umraniyede elektrikci kentsel donusum Acil elektrikci kadikoy elektrikci kagithane elektrikci beylikduzu elektrikci seyrantepe elektrikci alibeykoy elektrikci uskudar elektrikci umraniye elektrikci istanbul su tesisat tamiri sisli kombi tamiri sisli cilingirci cekmekoy elektrikci uskudar kornis montaj umraniye kornis montaj atasehir elektrikci beykoz elektrikci


rss search

>Fabrique Moods

line

>





FABRIQUE este „un boutique online de stări alternative”, concept construit de Matei Schwartz, fost editor de modă la Time Out, şi Lavinius Rovina, fost brand manager la Vodafone România. Fabrique.ro îşi propune să alimenteze moda străzilor din România cu haine şi accesorii cutting-edge.

„Totul a pornit într-o seară, când prietena lui Lavinius a aruncat pur şi simplu o vorbă despre posibilitatea deschiderii unui magazin online de haine, bazat pe pasiunea mea pentru modă, în primul rând pentru un comportament vestimentar urban, şi pe experienţa lui Lavinius de zece ani în marketing şi brand communication”, povesteşte Matei Schwartz.

Nu au vrut să aducă pe piaţă un alt magazin de haine online, au vrut să creeze un lifestyle shop care să promoveze unicitatea. Astfel că produsele de brand pe care Matei şi Lavinius le selectează şi vând pe Fabrique.ro au puţine dubluri. „Şansele să te întâlneşti în oraş cu cineva îmbrăcat cu o haină ca a ta, achiziţionată din boutique-ul nostru, sunt foarte mici. Să vezi într-o casă un obiect sau o lucrare identică cu cea achiziţionată de tine, la fel de mici. Dacă totuşi se întâmplă, înseamnă că te învârţi în cercul de prieteni potrivit”, ne asigură Matei Schwartz.

Labeluri cult de streetwear din Europa pentru clienţi cosmopoliţi

FABRIQUE promovează în special piese vestimentare care nu au avut până în prezent contact cu piaţa românească, Matei şi Lavinius selectând haine din colecţiile cele mai recente ale unor labeluri cult de streetwear ca S***R London, Surface To Air Paris, Denim Is Everything. „Nu avem un contract pe o perioadă lungă cu vreun brand anume şi vom aduce doar ce considerăm că se potriveşte şi lipseşte pieţei de aici, fără vreo obligaţie faţă de furnizori”(M.S.). Pe Fabrique.ro se găsesc şi labeluri româneşti, proaspete, ca Rozalb de Mura, Irina Marinescu, Sepala, Claudia Castrase, Dork, care pot avea un impact real pe piaţa de modă. „Tinem foate mult la unicitate şi vrem să impunem un nou stil, bazat pe item-uri cutting-edge, nu pe uniforme urbane!”, declară Matei Schwartz.

Conceptul FABRIQUE este evident unul avangardist, destinat tinerilor cosmopoliţi, care prin haine nu fac altceva decât să îşi exprime personalitatea. Fondatorii magazinului online declină profilul clientului lor în două categorii: „De-o parte stă tânărul sofisticat, fashion-oriented, pasionat de călătorii, care s-a înfruptat din <> al consumerismului în oraşe ale modei ca Paris, Londra, Berlin sau New York şi care apreciaza efortul nostru de a-i aduce aproape acele labeluri uber-hip pe care le-a vazut în boutique-uri celebre din Europa (KSUBI Eyewear la Colette din Paris sau Surface To Air Men la Dover Street Market din Londra). De alta parte stă <>, tânărul inteligent, iubitor de frumos şi de bun gust, care n-a avut şansa să guste cultura de streetwear şi alternativele fashion de pe pieţele dezvoltate europene. El va fi sceptic în privinţa preţurilor şi se va lăsa mai greu convins să cumpere. Va analiza oferta, îşi va urmări colegul îmbrăcat cool de la FABRIQUE, atrăgând toate privirile, şi, în cele din urmă, se va obişnui să dea 80-100 de euro pe un tricou sau 200 de euro pe o rochie, chiar dacă nu-i va fi uşor”.

Despre second-hand-uri şi despre educarea pieţei româneşti…

În vară, Fabrique.ro a lansat o campanie de colectare şi vânzare a hainelor vintage direct din dulapurile clienţilor shopului. Magazinul colectează hainele, le curăţă ecologic, le pozează şi le revinde, oprind 20% din preţul produsului pentru întreţinere şi pentru fotograf.

Pornind de la ideea că piesele vintage au lansat un adevărat curent pe pieţele de fashion dezvoltate, Matei şi Lavinius încearcă să dărâme prejudecăţile românilor legate de igiena hainelor sau de preţul redus al acestora: „Miza campaniei este de awareness şi educare a pieţei româneşti în privinţa hainelor vintage/second-hand. Văd prea puţini tineri în second-uri iar românilor le e teamă şi ruşine să se îmbrace cu haine deja purtate. Ne-am gândit că, daca vor şti că şi alţi oameni se află în poziţia de a purta haine <> de ei, le va fi mai uşor să cumpere, la rândul lor, haine vintage” (M.S.).

Proiectul Fabrique.ro s-a lansat acum cinci luni, dezvoltându-se în această perioadă ca o platformă online de cultură urbană, prin asocierea modei cu muzica, literatura şi designul ambiental. Promovarea buticului s-a făcut în special „în stradă”, de la stickere şi flyere cu mesaje inteligente, până la o campanie outdoor alternativă, dar şi prin pictoriale de modă în reviste.

Matei Schwartz povesteşte că în timpul festivalului de modă PASARELA două „muze” îmbrăcate în haine de la FABRIQUE s-au pozat cu toate personalităţile prezente la eveniment (chiar şi cu Ambasadorul Franţei), fotografiile fiind publicate în Time Out. Lavinius Rovina şi Matei Schwartz pregătesc în viitor evenimente–concept la începutul şi la mijlocul fiecărui sezon pentru a-şi apropia şi fideliza clienţii, dar şi o campanie de spreading pe platforme sociale online.


Facebook comments:


Leave a Reply