rss search

>La colecţie nouă, decor nou

line

>




Rozalb de Mura Store este casa contemporană şi primitoare a misteriosului baron călător Rozalb: un spaţiu viu, în continuă transformare, reamenajare şi înfrumuseţare”, explică Rita Ferencz, directorul magazinului care se metamorfozează în fiecare sezon.

Store-ul propune o dată cu fiecare colecţie a designerului Olah Gyarfas un nou design de interior care exploatează potenţialul simbolic al creaţiilor lui. E o încercare inedită a echipei Rozalb de a demonta şi reconfigura aşteptările clienţilor în ceea ce priveşte „imaginea” de magazin.

Din 2006, deasupra „forfotei pestriţe a Lipscaniului” după cum spune Rita Ferencz, clienţii magazinului Rozalb de Mura au putut vizita nişte „universuri temporare”, imaginate de grupul Liste Noire, nişte spaţii care să-i facă să gândească relaxat moda.

De la look-ul iniţial, „combinaţie savuroasă de baroc împrospătat cu detalii vag selenare şi rafinament british old style”, s-a trecut la „un bizar fairy tale electro din viitor”, inspirat de muzica trupei suedeze The Knife. Colecţia „A cracked smile and a silent shout” a dat naştere astfel unui spaţiu ambalat în staniol, ce reflecta rozul şi verdele fosforescent al mobilierului şi hainele atârnând pe stendere. Look-ul actual, „magazinul-sufragerie”, se sprijină pe relaţia realitate-halucinaţie, punctată în noua colecţie „Oraşul care nu există”, surprinzând imaginea sufrageriei tradiţionale româneşti şi transformările ocazionate de invazia IKEA.

Rozalb de Mura Store s-a dezvoltat ca o platformă de colaborări inedite între creatori de modă, artişti vizuali, muzicieni şi scriitori, ca o relaţie armonioasă între modă, artă şi societate. Labelul Rozalb de Mura este evident unul avangardist, destinat tinerilor cosmopoliţi, situaţi deasupra trendului general din fiecare sezon, care prin haine nu fac altceva decât să îşi exprime personalitatea: „Clienţii noştri sunt curioşi, fără prea multe complexe, informaţi, creativi, ei susţin designerii locali şi sunt articulaţi şi critici în alegeri”. (R.F.)

Şi pentru că store-ul găzduieşte pe lângă brandul Rozalb de Mura şi creaţiile tinerilor designeri români Carmen Secăreanu şi Kuki Constantinescu, am rugat-o pe Rita Ferencz să ne împărtăşească opinia sa în ceea ce priveşte stadiul de evoluţie al modei autohtone care targetează tinerii: „Cred că există o serie de confecţioneri care au o ofertă dezirabilă pentru tinerii români din marile oraşe. Am observat şi câteva încercări de labeluri în zona denim şi streetwear sau câteva nume care fac afaceri bune în zona mass market, dar mai este clar loc de îmbunătăţiri la originalitate în design şi la branding, dar şi la calitatea producţiei”.

Rita Ferencz spune că tinerii încep să-şi folosească tot mai mult imaginaţia atunci când se îmbracă şi că au de unde alege dintre confecţiile româneşti, tot mai contemporane şi mai diverse, unele aflate chiar în procesul anevoios de dezvoltare de brand.. „Dar publicul trebuie informat în mod constant despre ce se intamplă în moda românească pentru a putea face mai rapid tranziţia spre un sistem real competitiv! Din păcate, în afara câtorva reviste profesioniste, moda şi designerii români sunt prezentaţi la un nivel penibil-superficial în presă”. (R.F.)

Cu ajutorul comunităţii cultural-creative, store-ul Rozalb de Mura a reuşit să educe puţin câte puţin gusturile în materie de modă în Bucureşti, „mai ales că mulţi am fost până nu de mult prizonierii lui strâmt-egal-sexy”.

În viitor, echipa Rozalb se va strădui să facă tot mai incitantă experienţa tinerilor care intră în magazin printr-o serie de evenimente creative. “Suntem foarte interesaţi şi de modul în care publicul din afara capitalei percepe, experimentează şi răspunde propunerii noastre şi avem semnale bune din ţară, dar lucrurile se dezvoltă mai încet, pentru că, fiind vorba de un label de nişă, suntem atenţi la detalii şi am impus un set complex de condiţii potenţialilor retaileri”, concluzionează directorul Rita Ferencz.



Facebook comments:


Leave a Reply