My Weblog: istanbul elektrikci kutahya web tasarim umraniye elektrikci uskudarda elektrikci umraniyede elektrikci kentsel donusum Acil elektrikci kadikoy elektrikci kagithane elektrikci beylikduzu elektrikci seyrantepe elektrikci alibeykoy elektrikci uskudar elektrikci umraniye elektrikci istanbul su tesisat tamiri sisli kombi tamiri sisli cilingirci


rss search

>Romanii? Sectanti Zara

line

>Culmea sau nu, ZARA e marca de imbracaminte in care romanii lui 2010 au cea mai mare incredere.

Un rezultat pe care ni-l meritam cu varf si indesat, caci Reader’s Digest a gandit Trusted Brands 2010 fara variante de raspuns: topul a fost construit din nominalizarile respondentilor si din evaluarile lor pe calitatea, valoarea, imaginea si empatia marcilor listate.

Un rezultat grav, tocmai pentru ca a fost pusa la bataie INCREDEREA, sentiment prea-pretios. Va scriu rapid cateva motive de ingrijorare, reamintindu-va cat de putin subtil ne-o “trage” Zara-minune:

- nici cei mai nisati jurnalisti nu prea au habar cine si cum conduce businessul in tara; niciun oficial nu a declarat nimic, niciodata, totul a fo “pe surse”

- Zara produce masiv si ieftin in Romania si vinde aici la preturi de zece ori mai mari decat cele de productie

- brandul mass-market isi da intentionat aere premium in piata locala; are, afcors, in randul cui, caci suntem prea putin educati ca sa facem diferente si ca sa reclamam preturile jignitoare

- piesele sunt copii executate mai mereu execrabil (vezi materialul sau finisajele) dupa modelele de sezon ale marilor case de moda

- nu, nu exista consilieri de magazin care sa ne poarte de grija cum se cuvine si nici cabinele de proba nu sunt lipsite de praful de doua deshte

O fi Zara primul retailer fast-fashion intrat in Romania, dar nu e nicidecum primul la straduinta, drag, bun simt si atentie fata de consumatorii romani.

Nu stiu voi cum primiti vestea de mai sus, dar mie imi face rau de tot in ciuda! Atat de putin selectivi sa fim si atat de usor sa ne vindem increderea? Of din toate puterile.

CITESTE SI Lantul slabiciunilor, de la consumatorul fara simt pornire SAU
Va face Zara valuri si in Brasov?


Facebook comments:

13 comments

line
  1. Paula NEGREA

    >@elise: Nu mai ezita data viitoare! Ramanem la Nic, la povesti ;)

    In ceea ce priveste trimiterea: sunt atatea branduri locale foarte "de imbracat", numai ca le lipseste awarnessul… O sa scriu odata despre toate-toate. PNK Casual poate lua cu brio locul Zara, de exemplu.

    Te astept cu drag la #chicmeet, in iunie, sa mai lamurim una-alta. Chipintaci!

    @ioana: Ne vedem in toamna, afcors! Succes acolo, lady!

    line
  2. FLORENTINA

    >Bonsoir Paula,
    Acest 'post' al tau ma face sa raspund:
    Zara este una din putinele marci care mai produce intr-o cantitate semnificativa in Europa; daca ai rabdare sa te uiti pe etichete o sa vezi ca mai dese sunt cele cu Made in Portugal, Espagne, Roumanie, Bulgarie decat cele cu China. Daca Zara se duce, jumatate din fabricile europene, care si-asa de-abea se mai tin in picioare in fata invaziei asiatice ( a se citi « chinezesti ») ar disparea si o data cu ele joburile multor persoane din industrie.
    In al doilea rand, ofera o alternativa creativa pentru cele care vor sa se imbrace mai altfel dar care nu au venituri ce le permite sa profite de creativitatea unui vesmant Dries sau Celine. Sigur se inspira sau copiaza de la toate marcile, insa pe langa toate astea au si colectiile lor clasice realizate cu un pret corect raportat la calitate.
    Unele produse nu sunt chiar asa de jalnice precum spui. Am cumparat produse Zara pe care le port de vreo 3 ani si crede-ma ca rezista destul de bine in timp. In urma discutiilor cu diversi amici stilisti si experti in tesaturi si a unei minime experiente in materiale textile, calitatea unora dintre ele nu este deloc jalnica. Repet, a unora dintre ele.
    Zara nu-si da aere de marca de lux dar are un model de business bazat pe un lucru genial: a imprumutat din codurile industriei de lux in a-si expune si vinde marfa : vitrine gandite si bine realizate + un spatiu cu un design care sa fie agreabil + un marchendising al colectiei pe raft impecabil : pe culori, univers, tematica, trend. In timp ce cand intri la H&M ai munti de colectii aruncati in toate directiile si mirosul containerelor in care au fost transportate hainele peste oceane inca se mai simte, la Zara chiar si cand e multa lume spatiul ramane oarecum agreabil. Praful din cabine este enervant rau, stiu, insa tine si de managerul de magazin si de fetele din subordinea sa.
    Din pacate nu exista o alternativa la Zara in Ro : Promod este pentru pustoice, Tina R – un brand romanesc care pornise cu dreptul la infiintare, fabrica de mult in China cum probabil stii si nu are nimic care sa merite atentie. Stefanel a devenit imposibil de scump pentru ce ofera. Cat despre celelalte marci ce s-au implantat gen Gerard Darel sau IKKS, atunci ele chiar isi dau fitze de marci de lux in timp ce in Franta sunt numai niste marci care au produse mai scumpe, dedicate femeilor de peste 40 de ani care au ajuns la un salariu mai bun si vor sa dea banii pe un vesmant cu o alta imagine. Ca si ei tot pe unde produce Zara isi confectioneaza colectiile.
    Noi ca natie nu trebuie sa ne suparam pe Zara, trebuie sa ne suparam ca nu stim sa facem nici imbracaminte care sa atraga si nici branduri care sa castige increderea.
    Florentina

    line
  3. Paula NEGREA

    >@flo A, dar eu sunt o eterna suparata pe cat de putin vandabili stim sa fim (ca branduri) si, mai ales, pe cat de usor de fraierit suntem (in calitate de consumatori).

    Multu pentru reactie, lady, foarte pertinenta pe cat de multa forta de munca angreneaza lohnul Zara in Europa.

    line
  4. Anonymous

    >itr-adevar in magazinele ZARA gasesti lucruri foarte misto

    line
  5. Paula NEGREA

    >Ma bate gandul sa lansez poll pe LadyLook: Zara, love or hate? :D

    line
  6. Anonymous

    >brandurile locale foarte de imbracat cum zici tu sunt cam inexistente in Timisoara, cel putin eu nu prea stiu unde mai poti sa gasesti produse gen PNK casual, TinaR s.a

    line
  7. Paula NEGREA

    >Stii cumva pentru ce branduri prestigioase lucreaza ModaTim, de exemplu? :)

    Te indemn sa verifici nitel magazinele lor, Chic and Cher, sau chiar magazinul de fabrica, daca poti ajunge. E foarte probabil sa dai peste chilipiruri, sa ai o surpriza OMG, d-astea… ;)

    line
  8. unu.ilie.madgearu

    >sa-mi trag una de cand nu am mai intrat pe blogul tau!si ghici ce?acum 1 an sau 2, nu mai stiu,cand am citit io prima data pe blog tot despre zara vorbeai; cred ca ai un pitic cu ei.imi era dor sa citesc ceva pertinent asea despre feshan. nu-s fan zara dar acum 2 zile am imbracat un preten d-acolo si crede-ma ca nu am gasit cv mai accesibil si sa arate si bine in alta parte. doar ca ai dreptate si u, in ro multe branduri sunt supraevaluate…si nu numai brandurile.necunoscutii astia care au promovat zara asea bn in ro au stiut exact unde sa tinteasca: o urma de bun gust, de fapt, mai mult fitza asea cu o mare doza de iz comercial si romanii nu prea educatzi si cu spiritul de turma supradezvoltat le-au adus laurii.moamaaa cat am scris;))

    line
  9. Paula NEGREA

    >Daca tu esti pustiul caruia i-am predat educatie institutionala in Madgearu, acum patru ani… nu po sa nu intreb: intrat-ai, mah, la Academia de Politie? :)

    Hai, bine ai revenit intre piticii mei! Te pup cu drag.

    Ai tradus perfect angoasa mea, multumesc.

    Eu te-as trimite la Celio, GAP, Lacoste, Marks&Spencer, Massimo Dutti (frate cu Zara, insa mai cu obraz)… da' tre' sa iesi si tu pe salariu intai ;)

    line
  10. ilie

    >1.io sunt ala(nu-mi mai zice pusti:P)

    2.nu am intrat la academie.nu am mai vrut; am dat examenul dar(nu o sa ma crezi), la scris, am raspuns gresit intentionat;)). si acum nu-ti spun unde sunt ca ma fac de ras.

    3.am fost pe salariu cv tp, am mai luat o pauza, iar am fost, aqm iar pauza

    4.mai merg si pe la astia de-i enumerasi u p-aci…mi-as dori sa-mi permit de la tommy hilfiger 8->

    5.imi pare bine ca am revenit la vechile obiceiuri.s-au dovedit sa fie de bun augur. am cam ratacit in ultimul timp;)). o sa ma mai vezi comentand p-aici

    line
  11. sasha

    >sunt de acord, Zara este supraevaluat in Romania, atat de clienti, cat si de sine insasi :d
    si nu e singura (ex: Marks & Spencer, Debenhams).
    imi amintesc cum au intrat pe piata, targetand undeva intre high class, VIP posh si designer outfits. amuzant :) )
    dar na, daca merge…

    line
  12. Paula NEGREA

    >@sasha Multumesc, te iubesc :)

    line
  13. laura

    zara e asa si asa… cateodata haine frumoase, cateodata finisaje jenante…
    si pe majoritatea etichetelo scrie CHINA.
    ca o comparatie a preturilor: produse IDENTICE costa in romania 30% in plus mai mult decat in italia de exemplu (unde costurile intretinerii magazinului sunt altele). deci: suntem noi un pic mai fraieri?

    foarte multe etichete de made in romania am vazut de ex. la benetton si sisley

    mie insa imi place Guara. romanesc, de la cluj. da imi place mult… parca imi spune mereu o poveste, zau

    line

Leave a Reply