My Weblog: istanbul elektrikci kutahya web tasarim umraniye elektrikci uskudarda elektrikci umraniyede elektrikci kentsel donusum Acil elektrikci kadikoy elektrikci kagithane elektrikci beylikduzu elektrikci seyrantepe elektrikci alibeykoy elektrikci uskudar elektrikci umraniye elektrikci istanbul su tesisat tamiri sisli kombi tamiri sisli cilingirci


rss search

Romantzele lui 2009

line

Am trait un an de asediu al gigantilor modei si de prabusire a retailerilor romani, ingropati in datorii dupa extinderile haotice din ’07 – ’08.

A fost un 2009 al transformarii naturale a discounterilor, din „ieftini si de calitate indoielnica”, in „trendy si la indemana”, al gaselnitelor de marketing si comunicare ce au loializat sau indepartat pentru totdeauna consumatorii si al investitorilor care au dat, din senin.. in mintea copiilor.

Ne-am bucurat, in sfarsit, de gasca Zara – C&A – GAP, dar tot in malluri.. Chiar daca Inditex a decis “sa coboare in strada”, printr-o investitie de 10 milioane de euro la Unirii – “vad” ce nu putea fi ratat, suntem la ani lumina de comertul stradal de moda, din lipsa unei infrastructuri adecvate: artere pietonale, parcari si spatii de retail generoase.

Fara sa-si destainuie intentiile clare de expansiune, oficialii C&A au declarat doar atat la lansare: “Avem asteptari mari de business, altfel nu am fi aici. Dar deocamdata nu stim daca romanii prefera pantalonii din piele sau pe cei din stofa”.

Cat despre mult ravnitul H&M: cativa reprezentati ai retailerului international au strans toate datele din piata romaneasca la sfarsitul anului; decizia ferma de lansare in Romania lui 2010-2011 depinde chiar de raportul acestora, din februarie, privind nivelul chiriilor si vanzarilor din centrele comerciale si, mai ales, spatiile-minune disponibile.

Mondex, Leonardo si TinaR au fost primele mari victime ale recesiunii; cei trei retaileri romani au fost incoltiti de creditori in 2009 si prinsi in isteria insolventelor. Daca cioraparul si pantofarul sunt deja in “grija” unui administrator judiciar, planul de salvare a TinaR suna asa: vanzarea urgenta a unui pachet de actiuni unui investitor strategic; realizarea unei sinergii cu un lant european de top care tinteste Romania, mai precis.

Despre trucurile si artificiile de marketing si comunicare la care au apelat, de voie, de nevoie, retailerii “still alive and kicking” si despre singura nisa care a mers brici in vreme de criza financiara, pe Fashion&Beauty, afcors ;)


Facebook comments:


Leave a Reply