My Weblog: istanbul elektrikci kutahya web tasarim umraniye elektrikci uskudarda elektrikci umraniyede elektrikci kentsel donusum Acil elektrikci kadikoy elektrikci kagithane elektrikci beylikduzu elektrikci seyrantepe elektrikci alibeykoy elektrikci uskudar elektrikci umraniye elektrikci istanbul su tesisat tamiri sisli kombi tamiri sisli cilingirci


rss search

Si a platit 700 de lei in loc de 100, cat planuise

line

A avut ea nuanţa ei, vesel-seducătoare, zece ani, chiar de când a plecat de la patron ca să-şi înceapă afacerea. Doar că, de anul ăsta, nuanţa nu s-a mai fabricat. Şi cum i s-au terminat proviziile, într-una din serile trecute a plecat după un ruj nou la multibrandurile de cosmetice din oraş.

Ce aveţi în culoarea asta?, a întrebat în fiecare loc. Nu pot testa pe buze, m-am ales cu herpes de la mostre, contez pe recomandările dumneavoastră, schimb rujul după un deceniu...

Într-un singur magazin a fost băgată în seamă cu atenţie: cineva a întrebat-o de sensibilitatea la cosmetice, apoi a scotocit după cel puţin cinci variante de ruj cum îşi dorea şi i-a oferit şi câteva creioane de buze potrivite. Cu simpatie, clienta a cerut şi un parfum care să aducă a rufe proaspăt spălate, ca să poarte după ureche mirosul zilelor în care întinde pe sârmă cearşafurile albe, apretate, alături de copila ei şi râd mult-mult împreună, ca fetele. Vânzătoarea i-a găsit ceva chiar după pofte. Şi a plătit 700 de lei în loc de 100, cât plănuise. Cu mulţumiri şi cu mari şanse să se întoarcă. În Sephora, la Braşov.

Pentru vânzătorii din multibrandurile care au “expediat-o”:

- cum să vină o clientă aşa focusată şi tu să nu fii în stare să îi oferi măcar ce-o interesează şi face fericită, nu mai mult?

- cum să nu ştii cu ochii închişi să umbli printre produsele cosmetice pe care le vinzi şi să poţi lista şi în somn diferenţele dintre ele?

- cum să nu înţelegi că atenţia şi întrebările-răspunsurile isteţe scot banii atâââât de uşor din buzunarul clientei de beauty şi sunt şi cele mai bune şanse ca să înveţi ceva în fiecare zi, chit că meseria de vânzător e una de tranzit, pe bani puţini… şi pentru tine?

Păcat că vi se “rupe”. Mare păcat!


Facebook comments:

2 comments

line
  1. da, chestie care am observat ca se intampla in .ro. Niciodata nu am putut intelege: nu sunt amabile pentru ca nu isi cunosc produsele sau pentru ca nu le place job-ul?!??!

    line
    • Paula

      jobul asta rar e facut cu pasiune si nu inteleg de ce, zau, mai ales in felia de beauty.

      mai ca le-as taia netul alora de nu-s in stare sa recomande un amarat de ruj rezistent la transfer…

      line

Leave a Reply