My Weblog: istanbul elektrikci kutahya web tasarim umraniye elektrikci uskudarda elektrikci umraniyede elektrikci kentsel donusum Acil elektrikci kadikoy elektrikci kagithane elektrikci beylikduzu elektrikci seyrantepe elektrikci alibeykoy elektrikci uskudar elektrikci umraniye elektrikci istanbul su tesisat tamiri sisli kombi tamiri sisli cilingirci


rss search

Un consumator temut va fi si respectat?

line

Poate aţi auzit de clienţii “sub acoperire”. Ăi de merg cu doi ochi critici prin bănci, magazine, restaurante sau farmacii şi verifică la sânge-degajat serviciile, după care raportează ce-i jenează ăl mai tare.

La o vizită – o masă gratis sau o pungă de medicamente gratis sau un tricou gratis sau o asigurare gratis sau douăj de euro. Vizita fiind “comandată” clientului undercover de managerul grijuliu al companiei, pentru a-şi testa nonşalant angajaţii şi pentru a depista la timp eventuale nemulţumiri de-ale consumatorului.

Şi poate ştiţi că prea puţine companii recurg la mystery shopping dintr-ăsta, de zic eu, în România: ultima lor grijă e că damblaua unui client nemulţumit va ajunge un stup de damblale ce le poate da peste cap afacerile… doar, na, nouă românilor ne place să mijtocărim serviciile de doi lei şi să le îndurăm vreme lungă, pe o sută de lei, fără vreo revoltă.

Aşa că, în lipsa unor proteste pertinente offline sau a unor amenzi usturătoare online, principiul “Lasă, mă, că merge aşa” guvernează 80% din businessurile din piaţa locală. Iată câteva exemple recente!

Dar oare cât de arşi la buzunar tre’ să mai fim ca să pricepem că e nevoie să ne comportăm ca nişte consumatori “sub acoperire” mereu, fără să ne “comande” însă cineva sau fără să ne dea vreo masă gratis în schimbul atitudinii?

Că e nevoie, adică, să ne facem temuţi alegând atent numai ce merită şi reclamând insistent tot ce ne sfidează. Pentru că doar temuţi vom ajunge şi respectaţi pe plaiurile mioritice, zic eu. Nu?


Facebook comments:

2 comments

line
  1. Clientul nostru, stapanul nostru. Nu mai e valabila din cauza clientului care e atat de binevoitor incat pleaca acasa fericit ca si-a cumparat ceva.
    De ce sa nu ajungem macar la ”Clientul nostru, prietenul nostru”.

    line
  2. Pai ar trebui sa inceapa sa fie valabila, mai Dragosi. Mor de ciuda la cat suntem de sfidati si fentati pentru ca ne comportam ca niste mijtocari, iresponsabili si lacomi mereu, in consumul nostru.

    De-am fi si noi mai atenti la cum si de ce alegem… S-ar teme ca nu mai dam banii pe orice si-ar incerca sa se comporte cum zici tu, intr-un final, pentru ca le-ar pasa.

    Asa, acum…

    line

Leave a Reply